فروش پرینتر و چاپگر

جوهر جامد چیست؟ | و از کجا آمده است + مزایا و معایب

جوهر جامد

جوهر جامد چیست؟

جوهر جامد تکه های رنگی جامدی هستند که نقطه ذوب خاصی به منظور اعمال چاپ دارند و به عبارت دیگر جوهر جامد حالت مومی دارد و این در حالی است که دیگر پرینترها مانند پرینتر جوهر افشان از پودر جوهر و تونر استفاده می کنند.

زمانی که تکه های جوهر داخل پرینتر گذاشته شوند به نقطه ذوب می رسند و حالت مایع پیدا می کنند در نتیجه ، جوهر ذوب شده به منظور عملیات چاپ بر روی کاغذ مورد نظر انتقال می یابد.

این مکانیزم چاپ بسیار شبیه به چاپ افست offset می باشد به این دلیل که ابتدا تصویر ساخته می شود و در انتها جوهر بر روی تصویر منتقل می گردد.

صفحه های چاپ شده توسط جوهر جامد ، بافتی مومی مانند دارند به این دلیل که خود تکه های جوهر جامد حالت مومی دارند .

تاریخچه جوهر جامد

مقدمات ساخت این جوهر به وسیله شرکت Tektronix در سال 1986 طراحی شد ساخت طرح جوهر از جایی کلید خورد که کارکنان شرکت فهمیدند مشتریان قدرت خرید کمتری در استفاده از سایر جوهر های شناخته شده در زمینه چاپ دارند .

پس کارکنان شرکت، مصمم به ساخت جوهر باکیفیت با قیمت مناسب شدند ، ابتدا با تولید کارتریج وابسته به آب کار خود را آغاز کردند و در انتها با تمام تلاش هایی که در این زمینه شد موفق به ساخت اولین جوهر در سال 1991 به اسم phaser lll شدند.

این محصول تولید شده اولین پرینتری بود که از فناوری حرارتی و کارتریج بی نیاز از آب در زمینه چاپ استفاده می شد.

در ادامه شرکت Tektronix سهام خود به کمپانی Xerox فروخت و حق تولید جوهر جامد به این کمپانی سپرده شد.

 

مزایای جوهر جامد

جوهر جامد برای اولین بار به دلیل دارا بودن ویژگی رنگ های روشن و درخشان در عملیات چاپ مورد توجه افراد گرافیست قرار گرفت و همچنین تکه های مومی مانند جوهر، بعد از ذوب شدن یک لایه براق بر سطح کاغذ چاپ شده ایجاد می کرد.

مزایای دیگر این جوهر نسبت به کارتریج جوهر افشان یا دیگر پرینترها این است که کارتریج استفاده شده در پرینتر جوهر جامد هیچ گونه زباله ای تولید نمی کند و در نتیجه این کار محیط زیست آلوده نخواهد شد .

و امتیاز دیگر این جوهر برخلاف جوهر افشان در صورت استفاده نشدن به مدت زیاد ، به هیچ عنوان خشک نمی شود و مشکلی ایجاد نمی کند .

معایب جوهر جامد

تکه های جامد مومی مانند جوهر جامد نیاز به گرم شدن دارند تا به منظور چاپ استفاده شوند .

به دلیل استفاده از فناوری حرارتی ، پرینتر قبل از عملیات چاپ باید گرم شوند و این یعنی شما نمی توانید به محض روشن کردن پرینتر عملیات چاپ را شروع کنید .

تکه های جوهر بعد از استفاده، دوبار به حالت جامد برمی گردند ولی کمپانی تولید کننده توصیه می کند پرینتر را در شرایط  sleep mode بگذارند زیرا قسمت کمی از هر تکه باید بالاتر از نقطه انجماد قرار بگیرند .

پرینترهای جوهر جامد بعد از استفاده شدن باید خنک شوند و این بدان معنا است که نباید پرینتر را جابه جا کرد و دستگاه ده دقیقه زمان می برد تا خنک شود .

یکی دیگر از معایب، پرینتر جوهر جامد خیلی گران است و بر سطح بعضی از کاغذها نمی توان عملیات چاپ را اجرا کرد .

 

همراه با کارکنان ماهر با تجربه قادر است شما را با مشاوره رایگان یاری کند.

شماره تلفن ؛ 02188316700

 

خروج از نسخه موبایل