فروش پرینتر و چاپگر

انتخاب ریبون مناسب چاپ برای لیبل های آزمایشگاهی

انتخاب ریبون مناسب چاپ برای لیبل های آزمایشگاهی

انتخاب ریبون مناسب چاپ برای لیبل های آزمایشگاهی و پزشکی

آیا شما جزء آن دسته افرادی هستید که در دنیای چاپ انتقال حرارتی، به رده های بالاتر رفته و به بالاترین نقطه از لحاظ کیفیت مورد نیاز چاپ رسیده‎ اید؟

آیا چالش های آزمایشگاهی و اداری شما از توانایی ‎های یک پرینتر لیزری رده پایین و حتی محدودیت‎ های چاپ مستقیم حرارتی فراتر رفته است؟

در این صورت نیاز به لیبل های با دوام واقعی دارید. از طرفی می ‎دانید که فناوری های موجود در بازار، به سادگی این کار را انجام نمی‎ دهند. زمانی می ‎رسد که شما به طور کامل نقاط قوت و مشخصات پرینتر حرارتی خود را متوجه می‎ شوید. اما در مورد چیزی به اسم ریبون ، ممکن است هنوز درک واضحی نداشته باشید. بیایید با یک مقدمه کوتاه شروع کنیم:

فرآیند چاپ یک پرینتر حرارتی به این شکل است که پرینتر از طریق ذوب کردن پوشش ریبون روی یک بستر (مانند کاغذ یا برخی مواد دیگر) عملیات چاپ را انجام می ‎دهد. به طوری که پوشش ریبون به کاغذ چسبیده و به همین حالت باقی می ‎ماند. ریبونهای حرارتی به شکل رولی و با سه فرمول اصلی موجود هستند: وکس، وکس / رزین یا رزین.

هر سه فرمول، تقریبا همیشه سیاه هستند. این سه نوع ریبون از یک سمت، توسط لایه نازکی از پلی استر پوشیده شده اند. بسته به مشخصه های پرینترتان، ریبون از “روی داخلی” یا “روی خارجی” خود، زخمی شده و عملیات چاپ انجام می ‎گیرد. این جمله به این معنی است که قسمت دارای پوشش (همان طرفی که با لیبل تماس پیدا می ‎کند) می‎ تواند هم در قسمت داخل و هم در قسمت خارجی رول باشد. هنگامی که گرما به کمک هد چاپ اعمال می ‎شود، باعث می‎گردد که جوهر از ورق پشتی یا حامل آزاد شده و به برچسب یا لبیل بچسبد.

به مقاله ریبون های CSI و CSO چه تفاوتی با هم دارند؟ مراجعه کنید.

سه دسته ریبونی که پیش از این ذکر شدند، تمام نیازهای اساسی چاپ حرارتی را پوشش می دهند. فارغ از اینکه چاپ بر روی کاغذ انجام گیرد یا روی پلاستیک ‎های میان رده و یا بر روی فیلم‎ های براق و سخت (مانند پلی استر)، یکی از همان سه دسته مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با توجه به طیف وسیع مواد چاپی مورد استفاده برای برچسب و لیبل، تعداد زیادی از پرینترها برای این کار مورد استفاده قرار می ‎گیرند. از طرفی انواع بی پایانی از لوله، شیشه کوچک دارو، اسلاید و صفحات مورد استفاده برای برچسبهای آزمایشگاهی وجود دارد.

بنابراین تولید کنندگان ریبون تنوع گسترده ‎ای برای انتخاب فرمول‎ های جوهر، در داخل هر دسته به وجود آورده ‎اند. هنگامیکه پیوند ایجاد شده بین یک ریبون و لیبلی که با آن در تماس است به خوبی هماهنگ باشد، آنگاه از مناسبترین گزینه که برای پرینتر شما برتر از سایر فنآوری‎های جوهر است، استفاده کرده‎اید. در این صورت می‎توانید بادوامترین چاپ را با استفاده از تکنولوژی انتقال حرارتی دریافت کنید. به این ترتیب دیگر نیازی به وجود یک لمینیت حفاظتی نیز نخواهد بود. استفاده از لمینیت نه تنها هزینه‎های اضافی دربردارد، بلکه معمولا خواسته واقعیتان را نیز برآورده نخواهد کرد. می‎تواند در این زمینه شما را راهنمایی نموده و ترکیب مناسبی از ریبون / برچسب ارائه دهد که به خوبی با هم کار می‎کنند و در انواع برنامه‎های آزمایشگاهی و مراقبت های بهداشتی کارایی بالایی دارند.

ریبونهای وکس یا Wax Ribbons معمولا برای چاپ روی برچسب‎ های کاغذی مات یا نیمه براق مورد استفاده و در لوله‎ ها و پرونده‎ های بیماران به کار می ‎رود. در این حالت برچسب‏ ها می توانند سالها بدون پخش شدن یا محو شدن، باقی بمانند. با این حال، توجه کنید که برچسب ها باید خشک شوند. نباید ساییده شده و یا به مواد شیمیایی یا روغن آغشته شوند. این موارد ممکن است تصویر روی لیبل را که از جنس موم است، ذوب کند.

ریبونهای وکس/ رزین یا Wax / Resin Ribbons، به طور خاص برای تولید تصاویر عالی بر روی کاغذها و بسیاری از فیلم‎های مصنوعی، به وجود آمده‎اند. لیبلهای چاپ شده با این نوع ریبون در برابر خراش، سایش و رطوبت مقاومتر از ریبونهای وکسی هستند. در واقع، برخی از فرمولهای وکس/رزین که با یک نوع برچسب خاص، به خوبی هماهنگ شده باشند، حتی دارای مقاومت شیمیایی نیز خواهند بود. از آنجاییکه بسیاری از عملیات آزمایشگاهی نیاز به برچسب‎های با دوام و در عین حال انعطاف پذیر دارند (معمولا از جنس پلی پروپیلن و پولیوفین‎های دیگر)، ریبون های وکس/ رزین برای این مصارف بسیار محبوب هستند.

ریبونهای رزین یا Resin Ribbons، برای چاپ انواع برچسب‎های پلاستیکی مانند پلی استر، پلی پروپیلن و وینیل طراحی شده است. این جوهر طوری طراحی شده تا کمی از سطح پلاستیکی برچسب را حل کرده و با چسبندگی بسیار بالا به لیبل بچسبد. بنابراین چاپ لیبل بسیار بادوام خواهد بود. لیبلهای پلاستیکی (PVC) با چاپ رزین، می‎ توانند در آب غوطه ور بمانند. در برابر خراش بسیار مقاوم هستند و در تماس با مواد شیمیایی، حلال‎ها و روغن ها مقاومت بالایی دارند (بسته به فرمول یک رزین خاص). اگر نیاز به برآورده کردن شرایط آزمایشگاهی دارید، مانند مقاومت در برابر مواد شیمیایی یا ذخیره سازی در حالت یخبندان، پس یک ریبون رزین فوق العاده با دوام، انتخاب واضحی برای شما خواهد بود.

از بخش خرید ریبون دیدن فرمایید.

خروج از نسخه موبایل