فروش پرینتر و چاپگر

تکنولوژی در ذرات پودر تونر پرینتر

پودر تونر

تکنولوژی در ذرات پودر تونر

جدیدترین نمونه های پرینترهای لیزری برند اچ پی را می توان در شمار یکی از پرینترهایی به شمار آورد که از تکنولوژی بسیار پیشرفته ای بهره می برند. مدل های جدید این پرینترها چیزی در حدود چهل درصد سریعتر از نمونه هایی هستند که در سال قبل به بازار عرضه شده اند. در عین حال این مدل های جدید تا چهل درصد کوچکتر و جمع و جورتر هم هستند و از نظر مصرف انرژی هم آنها را بهبود داده اند و در مقایسه با مدل های پیشین چیزی در حدود پنجاه و سه درصد انرژی کمتری استفاده می کنند. با اینکه تحقیقات بسیاری در این زمینه صورت گرفته است و در پرینترهای جدید پیشرفت های بسیاری قابل رویت است اما همه ی اینها به وسیله ی چیزی که گفتن آن خالی از لطف نیست تحت تاثیر قرار گرفته اند و آن چیزی نیست به جز طراحی یک سیستم جدید تونر  پرینتر برای کارتریج پرینتر اچ پی. به کمک این طراحی پرینترها سریعتر و هوشمندتر شده اند و مدیریت آنها بسیار راحت تر صورت میگیرد. اگر در مورد پرینتر خود سوال و یا مشکلی داشتید و یا قصد کارتریج hp ، شارژ آن و کارهایی از این دست را داشتید می توانید از کمک بگیرید. برای این کار می توانید با شماره تلفن 02188316700 در تماس باشید. مشاوران برای ارائه ی خدمات همیشه آماده ی پاسخگویی هستند. در ادامه می خواهیم کمی در مورد این تونر پرینتر و تکنولوژی به کار رفته در آنها به صحبت بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

 

درون کارتریج تونر پرینتر اچ پی چه می گذرد؟

خیلی از مردم در جریان این امر نیستند که بیش از هفتاد درصد تکنولوژی موجود در پرینترهای اچ پی در درون کارتریج تونر پرینتر آنها قرار گرفته است. این امر به غیر از خود پودر تونر در خانه های کارتریج، درام آن، غلطک و تیغه ها هم به خوبی قابل مشاهده است. به طور کلی سیستم این پرینترها به گونه ای است که به کمک الکتریسیته ی ساکن عمل می کنند. یک استوانه که به صورت پیوسته در حال چرخش است الکتریسیته تولید می کند. سپس پرتوی نازکی از لیزر به این استوانه تابانده می شود و به کمک بارهای مثبت و منفی شکل و یا متنی که قرار است چاپ شود تولید می شود. سپس این صفحه با تونر پرینتر پوشانده می شود. خود تونر دارای بارهای الکتریکی مثبت است و با توجه به اینکه بارهای الکتریکی ناهمنام یکدیگر را جذب می کنند قسمت هایی از صفحه ی تولید شده که دارای بار منفی است این ذره های تونر را به خود می ربایند و پس از آن برگه ی کاغذ از روی این صفحه رد می شود و طرح مورد نظر روی آن پیاده می شود. پس از آن هم کاغذ را از میان غلتک هایی با دمای زیاد رد می کنند تا طرح روی آن تثبیت شود. عمده ی این کار به وسیله ی کارتریج تونر صورت می گیرد نه خود بدنه ی پرینتر و تنها قسمت هایی که خارج از کارتریج پرینتر لیزری هستند شامل غلطک منتقل کننده، واحد فیوزینگ و پرتوی لیزر می شوند.

آشنایی با ذرات پودر تونر پرینتر

به طور کلی پرینترها برای متریال چاپ از دو چیز استفاده می کنند جوهر در پرینترهای جوهر افشان و پودر تونر پرینتر در پرینترهای لیزری. تونر یا پودر تونر ذره هایی هستند که در  سایز بسیار بسیار کوچکی به تولید می رسند و موادی که آنها را تشکیل می دهند به صورت عمده ذره های کربن و نیز پلیمر هستند. هرقدر این ذره ها کوچکتر باشند راحت تر به صورت مایع درمی آیند و در الیاف کاغذ نفوذ می کنند. در نتیجه سایز این ذره ها در سطح کیفی نهایی برگه ی پرینت گرفته شده بسیار بسیار موثر است. اگر پرینتر برای چاپ سیاه و سفید باشد که به آنها مونوکروم  هم گفته می شود تنها یک رنگ پودر تونر مشکی نیاز است. ما در انواع رنگی عموما از چهار رنگ آبی Cyan، قرمز Magenta، زرد Yellow و مشکی Black استفاده می شود که با کد CMYK شناخته می شوند. پیش از اینکه تکنولوژی تا به این حد توسعه و پیشرفت پیدا کند ذره های ذرات پودر تونر پرینتر در سایزهای چهارده تا شانزده میکرون به تولید می رسیدند و مورد استفاده قرار می گرفتند. اما در نمونه های فعلی که پیشرفته تر هستند و می توانند جزئیات را بهتر نمایش داده و سطح کیفیت چاپ را هم بالاتر برده اند سایز ذره های تونر به هشت تا ده میکرون کاهش داده شده است. عموما از این دست ذرات پودر تونر با این ابعاد برای تصویرهای استفاده می کنند که کیفیت آنها 600 دی پی آی (600 DPI) است. علاوه بر این شکل ذره های پودر تونر هم بر روی سطح کیفی چاپ تاثیر می گذارند. معمولا شکل ظاهری این پودرها متفاوت بوده و به شکل دایره ای هم نیست اما در نمونه های تولید شده ی اخیر آنها را در وضعیت ویژه ای به تولید می رسانند که سبب شده هم کوچکتر و هم یکدست تر باشند.

خروج از نسخه موبایل