فروش پرینتر و چاپگر

راهنمای تمیز کردن درام در دستگاه کپی

تمیز کردن درام

راهنمای تمیز کردن درام در دستگاه کپی

درام یکی از قطعه های مهم در دستگاه های کپی است که وظیفه ای موثر در آن بر عهده دارد. اگر به هر دلیلی این قطعه کثیف شود یا دچار خرابی شود سبب می شود تا سطح کیفی چاپ به شدت کاهش پیدا کرده و خروجی که تحویل می گیریم از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد. برخی از متخصصان در این حوزه حتی درام را اصلی ترین بخش یک دستگاه کپی به شمار می آورند و به آن لقب قلب دستگاه را داده اند. به طور کلی درام در دستگاه های کپی یک غلطک استوانه ای است که از جنس فلز بوده و روی سطح آن را موادی کاور کرده اند که در مقابل نور از خود واکنش نشان می دهند.

به شکل کلی برای این که پروسه ی چاپ تکمیل شود می بایست چندین کار صورت بگیرد، از جمله اینکه: درام به کمک قطعه ای که نام آن بلید است چند دفعه پاک شود، آن را به کمک یون ها دوباره شارژ کنیم، آن را در برابر فوتون های نوری بگذاریم و سپس به کمک پروسه ای که طی آن ذره های بسیار ریز تونر به روی آن پاشیده می شود بالاخره صفحه مورد نظر کاملا چاپ خواهد شد. اگر در طی انجام این پروسه ی چاپ درام دستگاه کپی دارای مشکل باشد مثلا کثیف یا خراب باشد نمی تواند کار محول شده را به درستی انجام داده و در نتیجه چاپ برگه ها هم با مشکل روبرو خواهد شد و حتی گاهی بعضی خطوط غیرمربوط روی برگه چاپ می شوند. پس تمیز کردن درام از اهمیت بالایی برخوردار است و می بایست به صورت دوره ای این قطعه بررسی و سرویس شود.

چگونه درام دستگاه کپی را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن درام لازم است در مرحله ی اول دستگاه خود را روی حالت خاموش قرار دهید. سپس دو شاخه ی آن را از برق خارج کنید. اگر این کار را در وضعیتی که دستگاه کپی در حالت روشن است انجام دهید امکان صدمه دیدن به دستگاه زیاد است. حال درب دستگاه را به ارامی باز کرده و معمولا به این صورت است که یک دیاگرام از کپی را روی در آن می بینید. اگر چنین چیزی را مشاهده نکردید می توانید از دفترچه ی راهنمای محصول بهره ببرید. حال به دنبال قطعه ای شبیه به درام دستگاه کپی بر اساس توضیحاتی که در بالا در مورد آن دادیم بگردید. به این توجه کنید که عموما درام به تونر کارتریج وصل است. پس بهتر است تونر کارتریج را پیدا کرده و آن را از داخل دستگاه بیرون بیاورید. به دنبال چیزی شبیه به یک نوار که دارای تیغه ای از جنس لاستیک یا پلاستیک است بگردید.

نام این قطعه نوار میلار است. به کمک این نوار میلار شما قادر هستید نسبت به تمیز کردن درام در قسمت رویی آن اقدام کنید. با این کار شما اگر تونر مازاد روی سطح بیرونی درام وجود داشته باشد از بین خواهد رفت و سطح آن تمیز می شود. پس از اتمام این پروسه، پاکسازی درام انجام شده و حال می بایست قطعه ها را به آرامی سر جای خودشان قرار دهید. درام را سرجای خود قرار دهید و سپس درب دستگاه را با دقت و احتیاط ببندید. حال می توانید دستگاه را روشن کرده و از آن بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.

برای انجام کارهایی از این قبیل و سایر کارهای مربوط به پرینتر اعم از خرید و تعمیرات انواع کارتریج پرینتر،پرینترهای ارزان قیمت،پرینتر استوک، رول فیش پرینتر،رول حرارتی،شارژ کارتریج،ریبون،تونر پرینتر، و اطلاع از قیمت کاغذ گلاسه، قیمت کارتریج hp،کارتریج hp و سایر مواردی از این دست می توانید از کمک بگیرید. برای ارتباط با این فروشگاه می تواند از شماره تلفن 02188316700 استفاده کنید.

 

خروج از نسخه موبایل